Čo je UGC?

V zahraničí bežná prax, na Slovensku ešte v plienkach. Čo je UGC a kto je UGC creator? V tomto článku si povieme viac o tomto pojme a jeho budúcnosti vo vodách sociálnych sietí.

Influencer vs. Content creator

Určite ste sa už stretli s pojmom influencer alebo content creator. Influencer je z angl. slova influence, teda vplyv. Je to človek, ktorý je natoľko známy, že má „moc“ ovplyvňovať nákupné správanie väčšieho množstva ľudí. Content creator (teda tvorca obsahu), môže, a zároveň nemusí byť influencerom. Spravidla je to človek na voľnej nohe (živnostník, freelancer), ktorý tvorí obsah pre rôzne značky za účelom propagovania výrobkov, no má istú fanúšikovskú základňu. Tvorený obsah môžu byť fotky, videá, články na blogu, videá na YouTube, reels na Instagrame alebo videá na TikToku.

Čo je UGC?

UGC je anglická skratka pre User-Generated Content, v preklade užívateľom produkovaný obsah. Už z názvu vyplýva, že je to obsah na sociálne siete a webové stránky firiem, ktorý je vytvorený priamo užívateľom alebo spotrebiteľom – nie influencerom, či reklamnou agentúrou. Môže to byť kratké video, napríklad otváranie doručeného produktu tzv. unboxing, alebo zábery z aplikácie daného produktu, pokiaľ sa jedná o kozmetiku. Ideálne aj s hlasovým komentárom – prečo je daný produkt výnimočný, dôvody na jeho dlhodobé užívanie alebo len osobný dojem.

Reels, YouTube short, TikTok. Z pohľadu konzumenta sociálnych sietí je oveľa lákavejší pohyblivý obsah než ten statický. Pri videách dokáže bežný človek stráviť v priemere 3,5-krát viac času, než pri prezeraní fotiek. Zároveň sa pravidelným postovaním videí zvyšuje organický dosah jednotlivých profilov.

Podľa štatistík začína byť pre spotrebiteľov oveľa dôveryhodnejšia recenzia od spotrebiteľa než od influencera. Staré známe „hlas ľud“ vyhral aj v tejto oblasti.

Win-win

V konečnom dôsledku o win-win obchod, teda výsledkom je spokojnosť na oboch stranách. Firmy majú (kvalitný) a dôveryhodný obsah na sociálne siete za sumu niekoľko násobne nižšiu, než za spoluprácu s influencerom či s agentúrou. Na druhej strane to môže byť skvelý spôsob pre mladých ľudí, ako si prilepšiť.

Záver

Je podľa môjho názoru UGC budúcnosť? Jednoznačne áno. Ako som spomenula už vyššie, v rámci svetového digitálneho trhu sa stáva UGC jednou z najsilnejších zbraní menší a stredných firiem, ako preraziť na trhu sociálnych sietí. Konštantne produkovaný obsah postovaný na sociálnych sieťach s dobrými dosahmi a dôveryhodnými recenziami „bežných užívateľov“ má jednoznačne potenciál.

Čo je UGC?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Prejsť na začiatok